Articles / Статьи

Frédéric Yvon, Ludmila A. Chaiguerova, Denise Shelley Newnham (2013) Vygotsky under debate: two points of view on school learning. Psychology in Russia: State of the Art, 6, 2, 32-43 / Ивон Ф., Шайгерова Л.А., Ньюнхэм Д.Ш. Интерпретации работ Выготского: две точки зрения на школьное обучение // Психология в России: современное состояние - 2013. - Т.6(2) - с. 32-43

Full version of the article you can find here / Полный текст статьи доступен по ссылке: http://psychologyinrussia.com/volumes/index.php?article=2585 PDF: http://psychologyinrussia.com/volumes/pdf/2013_2/yvon_2013_2_32-43.Pdf

En

Frédéric Yvon, Ludmila A. Chaiguerova, Denise Shelley Newnham (2013) Vygotsky under debate: two points of view on school learning. Psychology in Russia: State of the Art, 6, 2, 32-43

Ru

Ивон Ф., Шайгерова Л.А., Ньюнхэм Д.Ш. Интерпретации работ Выготского: две точки зрения на школьное обучение // Психология в России: современное состояние - 2013. - Т.6(2) - с. 32-43

Keywords / Ключевые слова

 ;  ; 

Abstract

Vygotsky’s name has never been so evoked as it is at the present time, yet the educational scientific community faces an awkward situation. On the one hand, his works have been used as the basis for certain socioconstructivist school reforms that he would surely have completely disapproved of (Vygotsky, 1934/1987, p. 211). On the other hand, the recent collection of his writings (Yvon & Zinchenko, 2012) and other works (Brossard, 1999, 2004; Schneuwly, 2008b) lead us to another interpretation, in which the internal evolution of didactic content is at the forefront of Vygotsky’s precepts. Therefore, although it is unpleasant, we are confronted by different points of view on Vygotsky’s work that need to be investigated and exposed. This article sets out to achieve that objective.

Аннотация

Frédéric Yvon, Ludmila A. Chaiguerova, Denise Shelley Newnham (2013) Vygotsky under debate: two points of view on school learning. Psychology in Russia: State of the Art, 6, 2, 32-43

Author(s) / Автор(ы)

Chaiguerova, Ludmila A. / Шайгерова Л.А, ; Newnham, Denise Shelley / Ньюнхэм Д.Ш. ; Yvon Frederic / Ивон Ф.

Author Affiliation / Основное место работы автора

Lomonosov Moscow State University / Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова (МГУ) ; University of Geneva / Женевский университет

Country / Страна

Russian Federation / Российская Федерация

Categories / Рубрикатор

Educational Psychology / Педагогическая психология

Publication Type / Тип публикации

Journal article/ Журнальная статья

Source / Источник

Psychology in Russia: State of the Art, Moscow: Russian Psychological Society, Lomonosov Moscow State University

Age Group / Возрастная категория

school age (6-12 yrs) / школьный возраст (6-12 лет)

Release Date / Год публикации

2010 - 2014 ; 2013

Pages / Страницы

32-43

DOI Number

10.11621/pir.2013.0203

Language / Язык публикации

En

Возврат к списку

There are new articles from the «Moscow University Psychology Bulletin»/ Новые статьи «Вестника Московского университета. Серия 14. Психология»

30.03.2015

We are glad to inform you that the new issue of the journal "Moscow University Psychology Bulletin" - 1, 2015 - was released. Carrent Issue: http://msupsyj.ru/en/articles/volumes/2015_1.php

Мы рады представить вам первый номер «Вестника Московского университета. Серия 14. Психология» за 2015 год. http://msupsyj.ru/articles/volumes/2015_1.php

There are new articles from the «National psychological journal»/ Новые статьи «Национального психологического журнала»

30.03.2015

We are glad to inform you that the new issue of the journal "National psychological journal" - 1(17), 2015 - was released. Carrent Issue: http://npsyj.ru/en/articles/volumes/17_2015.php

Мы рады представить вам первый номер «Национального психологического журнала» за 2015 год. http://npsyj.ru/articles/volumes/17_2015.php

About / О проекте New / Новое All material / Все материалы News / Новости Contacts / Контакты
© 2012 — 2017 Psychology. Online abstract digest of psychological sciences

/ ПСИХОЛОГИЯ. Реферативнй интернет-дайджест психологических наук